Tuotetakuu

Tällä sivulla voit tutustua tarkemmin takuu- ja huoltopalvelumme yksityiskohtiin merkkikohtaisesti.

 

Takuuhuollon osoite: Nordic Trail Oy, PL 2227, 96201 Rovaniemi

 

Kirjoita aina mukaan selkeä saate, josta ilmenee:

1. Mikä tuotteessa on vialla

2. Lähettäjän nimi, osoite ja puhelinnumero tai sähköpostiosoite.

3. Palautustiedot, mikäli erit kuin lähettäjällä.

 

Halutessasi voit tulostaa tästä  huoltosaatteen

 

Leatherman-monitoimityökalut

Mikäli 25 vuoden kuluessa ostopäivästä havaitset Leatherman-työkalussasi joko materiaali- tai valmistusvirheen, palauta pelkkä työkalu ilman koteloa Nordic Trailiin (emme voi ottaa vastuuta työkaluista, jotka eivät saavu meille, joten voit halutessasi kirjata lähetyksen). Tämä takuu ei koske työkalun väärinkäyttöä, siitä seuraavia vikoja, vaihtokärkiä, koteloa tai värin kulumista. Suosittelemme, että vaihdat työkalun kotelon tarvittaessa. Pyrimme korjaamaan takuukorjaukseen tulevan tuotteen samana päivänä kun se saapuu takuuhuoltoomme. Seuraavana päivänä tarkistamme korjatun tuotteen toimivuuden ja lähetämme tuotteen takaisin asiakkaalle. Mikäli tuotteeseen ei löydy varaosia, voidaan tuote korvata vastaavalla tuotteella. Jos varaosien puutteen vuoksi takuuhuoltoon lähetetty Leatherman-monitoimikalu vaihdetaan, ei rikkinäistä työkalua ole mahdollista palauttaa.

Ledlenser -valaisimet

Rekisteröityjen Ledlenser -valaisinten takuu on 7 vuotta ostopäivästä lukien. Rekisteröimällä valaisimen netissä ja käyttämällä tuotteen pakkauksen sisältä löytyvää yksilöllistä koodia, tulee 7 vuoden takuu voimaan. Rekisteröimättömien Ledlenser tuotteiden takuu on kaksi vuotta (vanhemmissa malleissa 5 vuotta, tarkemmat tiedot löytyvät tuotepakkauksesta). Ledlenser K-sarjan, Wallettien, lasten valaisimien, CU2R-valaisimen, sekä Solidline malliston takuu on 2 vuotta.  Takuu kattaa valmistusvirheestä aiheutuneet viat. Takuu ei kata paristoja. Aina ennen valaisimen lähettämistä testaa valaisimen toiminta uusilla paristoilla tai täyteen ladatuilla akuilla. Tarkista myös ovatko akku/paristot vuotaneet. Kaikkia vuototapauksia takuu ei korvaa, ne käsitellään jokainen tapauskohtaisesti. Jos tuote on jäänyt puristuksiin, sulanut kuumuudessa, vika johtuu valaisimen likaantumisesta tai vastaavasta, ei takuu korvaa ko. tuotetta. Mikäli tuotteeseen ei löydy varaosia, voidaan tuote korvata uudella vastaavalla tuotteella. Takuuhuoltoon lähetettävän valaisimen mukana on oltava ostokuitti, josta ilmenee valaisimen ostopäivä. Mainitse huoltosaatteessa, mikäli olet rekisteröinyt huoltoon lähettämäsi tuotteen. 

Stanley

Stanleyn 25 vuoden takuu kattaa kaikkien Stanley-tuotteiden toiminto-, materiaali- ja valmistusvirheet. Takuu ei kata normaalia kulumista, viiltoja, naarmuja tai iskujen tai onnettomuuksien aiheuttamia vikoja eikä tuotteen käyttämisestä aiheutuneita vahinkoja. Mikäli takuukäsittelyyn lähetettyä mallia ei enää ole saatavilla, voidaan tuote korvata uudella vastaavalla tuotteella.

 

Cascade Designs

Cascade Designs valmistaa korkealaatuisia retkeilytuotteita. Yrityksen brändejä ovat mm. Therm-a-rest ja MSR. Therm-a-Rest tuotteilla on rajoitettu 25 vuoden takuu. MSR tuotteilla on rajoitettu kolmen vuoden takuu, lukuun ottamatta elektronisia laitteita, joilla on 2 vuoden rajoitettu takuu. Jos Cascade Design tuotteesi todetaan vialliseksi takuun puitteissa, ensisijaisesti korjaamme sen tai tarvittaessa vaihdamme sen korvaavaan tuotteeseen. Käsittelemme vain suomesta ostettujen Cascade Design tuotteiden takuuasiat.

 

Therm-a-Rest

Takuu ei kata normaalia kulumista, puhkeamista, hankautumista tai tuotteen väärinkäyttöä. Tuotteen muuttamisesta tai purkamisesta syntyneet viat eivät kuulu takuun piiriin. Mikäli Therm-a-Rest tuotteessasi on korjattavissa olevia vaurioita tai kulumia, jotka eivät kuulu takuun piiriin voimme suorittaa korjauksen etukäteen sovittua korvausta vastaan. Kaikki Therm-a-Rest alustat paineistetaan tehtaalla ennen markkinoille saattamista. Paineistuksessa tarkistetaan alustojen 100% ilmatiiveys ja rakenteiden liimaukset.

Esimerkkejä Therm-a-Restin takuun ulkopuolisista vioista:

• Alusta tyhjenee hiljalleen yön aikana: Alustaan on tullut pieni ulkopuolisen syyn aiheuttama reikä, jonka kautta ilma poistuu alustasta.
• Alustaan syntyy “kupla” (Yli 3 vuoden vanhat alustat ostopäivästä): Alustan liimaukset ovat vaurioituneet käyttövirheen tai kulumisen vuoksi.

Vinkkejä alustan käyttöön, jotta takuu säilyy:


• Alusta tulee täyttää juuri ennen sen käyttöä.
• Täytettyä alustaa ei saa jättää auringon paisteeseen, kuumaan telttaan tai lähelle lämpölähdettä. Lämpö laajentaa alustan sisällä olevaa ilmaa voimakkaasti ja samalla lämmön vaikutuksesta alustan rakenteen liimaukset heikkenevät.
• Älä täytä alustaa liian täyteen ns. “pinkeäksi”
• Varastoituna alustaa ei tule säilyttää kuljetuspussissa, vaan mahdollisimman avonaisena valolta ja kosteudelta suojattuna.
• Säilytyksen aikana pidä venttiili auki, jotta alustaan jäänyt kosteus poistuu.
• Pidä alusta puhtaana.

MSR

MSR takuu ei kata tuotteen kulumista, kuten värien haalistumista, hankautumia, naarmuja, UV-altistumisen tai käytön aiheuttamia materiaalien hajoamisia, korroosiota jne. Takuu ei myöskään kata tuotteita, joita on muutettu tai käytetty väärin. Takuu ei myöskään kata tuotteita, joita ei ole huollettu oikein.

Esimerkkejä MSRS:n takuun ulkopuolisista vioista:

• Pocket Rocket DLX piezo ei toimi: Keittimen liekkipesän kierrettä on aukaistu, jolloin pietzon lanka on irronnut “lankatunnelista”. Lanka pitää ujuttaa uudelleen tunneliin, jolloin pietzo toimii jälleen.
• Teltan saumat hilseilee tai kangas on tahmea: Telttaa on säilytetty väärin tai siihen on jäänyt kosteutta säilytyksen ajaksi. Telttaa ei saa säilyttää kuljetuspussissa, vaan se tulee säilyttää ilmavasti kuivassa ja valolta suojattuna. Teltan kankaat pitää puhdistaa ennen pitkää säilytystä.
• Vedenpuhdistin on hidas: Vedenpuhdistimen filtteri on likainen. Filtterin teho alkaa hidastua ensimmäisen käyttökerran jälkeen, joten hidastuminen on normaalia. Syynä voi myös olla, että puhdistinta on säilytetty väärin, jolloin filtteri on tukkiintunut.
• Vedenpuhdistin vuotaa saumoista: Puhdistimen tiivisteet ovat kuivuneet tai osat on kierretty liian tiukalle, jolloin tiiviste on siirtynyt pois paikaltaan.
• Teltan kaari on haljennut: Kaaret ovat olleet hiukan irti toisistaan, jolloin ulompi kaari ei jaksa pitää painetta ja halkeaa. Tai kolhujen vuoksi kaaren rakenne on heikentynyt.

Telttoihin on mahdollista ostaa kaaria varaosina. Mittaa kaaren paksuus ja pituus (Pituus on kaari ilman holkkia) ja ilmoita kaarenpätkän paikka kaarisarjassa, näin saamme toimitettua tarvittavan kaaren.


Tatonka

Takuu 2 vuotta.

 

Takuuhuollon osoite:   Nordic Trail Oy PL 2227 96201 ROVANIEMI

Lisätietoja huoltoon liittyvistä asioista saatte arkisin klo 8–16 puhelimitse numerosta 0207 310 435 tai sähköpostitse osoitteesta huolto(at)nordictrail.fi

 

Mikäli korjaukseen halutaan lähettää tuote, jonka takuuaika on päättynyt, tulee asiasta sopia huollon kanssa ennen lähettämistä sähköpostitse huolto(at)nordictrail.fi.

Tuotetekstien ja -kuvien kopioiminen ja käyttäminen ilman Nordic Trail Oy:n lupaa on kielletty. © 2023